Als marktleider moet je nog op je tenen blijven.

Met meer dan 70 jaar winstmaken en groei, de scheerapparaten van Philips hebben de toon aangegeven in de electrisch scheren markt. Een hele prestatie gezien de concurrentie vanuit het nat scheren markt en de groeiende aantal spelers uit het Oostblok en Asia. Belangrijke voor het succes is de continu innovatiedrift en de compromisloze houding ten opzichte van kwaliteit en gebruikers gemak.

De doelgroep van 70 jaar geleden is zeker niet de doelgroep van vandaag of die van overmorgen. Of het nou in de vormgeving, de verpakking of de reclame is, the Philips scheerapparaten business zorgt steeds dat de klanten behoeftes centraal blijven aan de innovatie en ontwikkeling processen.

Hoewel scheren een fysieke handeling vindt er een verschuiving in de markt plaats. Mannen zijn op zoek naar oplossingen voor het verwijderen van haar over de hele lichaam, en naar nieuwe manieren om een persoonlijke stijl te creëren. Gezichtshaar gaat nu naadloos over in hoofdhaar, en mannen zijn nu over hun schroom om bezig te zijn met huidverzorging. Mannen krijgen ook de behoefde om met soortgenoten verzorgingstips uit te wisselen, en onderlinge steun zoeken bij het experimenteren met stijl.

Zo is de introductie van een scheer apparaat of andere persoonlijk verzorgings product niet meer een zaak van het product alleen. Als voorbeeld bij de baardtrimmers kunnen de klanten een App downloaden om baardstijlen te proberen op hun eigen ‘virtueel’ gezicht. Zo is de Male Grooming website voorzien van allerlei advies over stijlen, hoe ze te bereiken, en dus het maximaal uit het product te halen.

De klant gaat er van uit dat een Philips scheerapparaat van top kwaliteit is, maar de huidige markt verwacht steeds meer persoonlijke ondersteuning. Door kennis te delen via de website en social media komt Philips de mannen van tegenwoordig tegemoet in hun dagelijkse verzorgings routines.

Een dergelijke brede aanpak is alleen te bereiken als alle bedrijfs competenties samenwerken. Zo zijn Design, Marketing, en Innovatie naadloos op elkaar ingespeeld, met respect voor elkaar’s kunde en professionaliteit, maar altijd met empathie voor de behoeftes van een steeds actiever en veranderende eindgebruiker.

Daar doen we het voor!

Photos courtesy of Philips 

[ 9000 series waterdichte baardtrimmer met richtlaser, en 9000 series scheerapparaat ]

[ Male Grooming website met advies en relevante stijl links, en de Male Grooming App voor persoonlijk fotorealistisch stijl advies ]

[ IconiQ Special Edition scheerapparaat - winaar van de "Best of the Best" RedDot 2016 award, en de Gold Award IF Design Awards 2016 ]

Terug naar creative strategies
Meer over Creative Strategies Visie op de keuken Met de komst van intelligente technologie in het alledaagse huis moet een producent van huishoudelijk keukenapparatuur eens na gaan den... Lees meer
Contactformulier Stel direct uw vragen
Contactgegevens Al mijn informatie
  • info@justgrant.nl
  • Huikenstraat 11
  • 6015RC, Neeritter
  • Gemeente Leudal, Limburg